GURPS Power-Ups 5: Impulse Buys
http://e23.sjgames.com/item.html?id=SJG37-0143

Strike a Bargain with Fate

Spending character points on permanent abilities is wonderful – but it doesn't guarantee that the dice will be nice. Sometimes, you don't want to leave the story to the mercy of random rolls! To solve this problem, GURPS Fourth Edition offers the alternative of players using points to buy successes and influence the game world. GURPS Power-Ups 5: Impulse Buys takes this idea and runs with it, collecting all previously published rules for spending points on in-play outcomes, clarifying and expanding them, adding new possibilities, challenging the basic concept of points, and offering guidance on how to tailor everything to your campaign.

Power-Ups 5: Impulse Buys is an exhaustive study of escaping the mindset that character points are for keeps and only the GM has a say in the story. Highlights include:

  • Buying Success. Influence success rolls, damage rolls, rolls on tables, and more -- up to and including avoiding "nuisance rolls."
  • Player Guidance. Alter setting and plot, obtain cash and favors, and seek divine intervention . . . for a price.
  • Survival. Deflect injury, infirmity, and even death for both yourself and your Allies.
  • Amazing Feats. Use points to push your abilities past their limits to pull off combat tricks, high-powered magic, and super-stunts, and even to make permanent changes in the world.
  • New Kinds of Points. Learn about splitting character points into multiple categories -- not to mention Destiny Points, Impulse Points, Serendipity Points, and Wildcard Points.
  • Shaking the Foundations. Revisit where points come from, where they go, and whether you even need them.
  • And Much More. Bids and wagers with points? Karma? Bullet Time? It's all here!

If you've ever felt that character points should do more than buy skills and Hit Points, or yearned to adapt points-for-outcomes systems from other RPGs, then you'll find Power-Ups 5: Impulse Buys refreshing and useful!



새로 나온 e23전용 겁스 서플리먼트인데, CP를 경험치 대신 다른 용도(운명점/액션 포인트/영향력 점수/기타 등등)로 사용하는 옵션 규칙을 소개하고 있습니다.

이런 자료를 보면 판정 및 이야기에 영향을 끼치는 권한을 플레이어들에게 규칙으로 주는 방식이 성행하고 있다는 생각이 드는 한편, 그걸 자연스럽게 흡수하는 겁스가 참 유연한 시스템이구나 하고 감탄이 드네요.

한번 사서 훑어보아야 겠습니다.
by Wishsong | 2012/06/13 17:17 | RPG | 트랙백 | 덧글(3)
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Commented at 2012/06/22 12:35
비공개 덧글입니다.
Commented by Wishsong at 2012/06/22 13:29
그 중 하나가 "그림자의 시대"입니다. 현재 카페 D&D에 공개되어 있습니다. 다른 룰들은 번역을 완료하신 분이 없네요(...)

다만, 그림자의 시대는 별도로 차후에 다시 손을 봐야 할 것 같습니다.
Commented by qws2 at 2012/06/22 15:12
한창 와텔 번역하던 때라서 눈물을 머금고 포기하긴 했는데, 지금와서 하자니 케르베로스 클럽 규칙부분 번역하고 히퀘2.0 나머지 번역 및 교정이 있군요(...).

...저게 끝나면 굉장한 영웅 역할연기(Marvel heroic roleplay)나 동굴계(Dungeon World) 중 무얼 할까 저울질을 하고 있는 관계로... 이젠 플레이와 상관없이 번역이 삶의 일부가 되버린 듯 합니다.

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